01.08.08 Første høstmåned... ferie og annet som har skjedd!

Vel, så er vi hjemme på norsk jord igjen ;o) Det har vært noen uker med mye som har skjedd. Både vonde ting og bra ting.

Rett før ferien døde min mors samboer, og det var et sjokk for alle. Den ene dagen var han frisk og rask og dagen etter døde han av et kraftig hjerteattak. Utrolig vondt og miste han - han var et lyspunkt for oss alle. Jeg kommer alltid til å savne han veldig.

Ferien vår forløp uten den store dramatikken, vi reiste den 16 tidlig på morgenen (dro herfra kl 3.30... gjesp) og lå på stranden ved hotellet vårt kl 14.30. Veldig deilig. Den første uken var det Per, Marthe, Maiken og meg - og den neste uken kom også Mie, Christopher, Philip og Emilie ned. Turen var som sydenturer flest, stå opp, spise, stranden, bade, bade, bade, spise, bade, bade, bade, opp til rommet, slappe av med en øl, hvile litt ;o), dusje, pynte seg litt, på restaurant, spise og hjem og sove!!!! Den tiende dagen ble Per og jeg litt mette av alt, men så gikk det over igjen. Vi reiste hjem den 30 på natten, flyet gikk 00.10 (så egentlig dro vi jo den 31.. ), landet på Gardermoen kl 03.20 og var hjemme og i seng kl 05.30. Det var godt og komme i egen seng.
Tok masse bilder, de kommer senere ;o) - Kjøpte meg også et undervannskamera, så jeg har masse teite bilder av meg, Maiken og Marthe under vann ;o))) - haha.

I går hentet jeg Irish og Kaos, som har vært på kennel. Hugo har vært hjemme hele tiden og kost seg som enebarn sammen med Maria som har bodd her. Hestene var fine og velstelte, Maria har gjort en god jobb med dem. Takk til deg ;o))) Unik er kommet i god form igjen, så nå er det bare å melde seg på stevner igjen. Juhu. Jeg red han litt på kvelden, ridebuksen var blitt litt trang, så jeg har hatt det godt på ferie ;o (ble ikke noe bedre av at Maria hadde bakt den knallgode kringlen til oss da... spiste masse av den i går) -  Prøvde den salen som Maria har, men den passet ikke meg. Så skal ri med min egen i dag, og regner da med å få ting litt bedre til. Men merket godt at Maria har ridd han i 14 dager, skikkelig fin i formen.

Fikk en ny trist beskjed i går, om at Jaxx, faren til Irish, døde bare tre år gammel. Det var noe med hjertet, og det kan være arvelig. Så nå skal Irish gjennom noen undersøkelser etterhvert. Krysser fingrene for at det ikke er noe galt med henne.

Nå i morges var jeg føst nede og foret hestene som står her, så dro jeg Marthe ut av sengen for å være med bort og sjekke de andre som står på sommerbeitet rett borti veien. Tonje har skadet ryggen og er mer eller mindre sengeliggende. Så vi tok med oss betfor og div sårremedjer bort til dem. Tonje sine har begynt å tape seg i vekt, så de får litt betfor hver dag nå. Logn og Arina har IKKE tapt seg ;o), men de får en liten neve de også, siden de andre får. En mule ble stelt med vasking og smøring, div småsår og bittsår ble smurt med tjæresalve så alle fluene holder en viss avstand.

Nå skal jeg straks kjøre Marthe til toget, hun skal opp på Ekebergsletta og loke rundt på Norway Cup. Så skal Per og jeg til moderen og kjøre henne til tannlegen i Halden.

Have a nice day ;o) - Godt å være hjemme igjen!!!!!!! Og det var utrolig godt å spise kjøttkaker, kålstuing og poteter til middag i går ..